برقراری ارتباط با مخاطبان برون سازمانی: مدیریت افکار عمومی و رفتار
در تشکیلات سازمانی مراقبت های بهداشتی، روابط عمومی نقش مهمی در مدیریت ارتباط با گروه های مختلفی از مخاطبان برون سازمانی و همچنین با کل جامعه نقش ایفا می کند.
مدیریت این روابط شامل هر دو نوع فعالیت ارتباطی فعال و واکنشی است .
در فعالیت واکنشی، روابط عمومی به افکار، بحرانها و نگرانی ها پاسخ میدهد و همچنین از سایر ابزارهای و نهادهای اجتماعی هم بهره میبرد. در فعالیت فعال روابط عمومی درگیر یکسری عملیات و برنامه های اطلاع رسانی میشود که بر رفتارهای طیف گسترده ای از جامعه ی هدف تاثیر میگذارد یا ان را تغییر میدهد که این بخشی از فرایند استراتژیک است .
این فرایند استراتژیک شامل مدیریت تصویر و هویت سازمانی ، تاثیر گذاری بر سیاست های عمومی، حمایت از ارتقاء سلامت و آموزش، بهبود وصعیت مالی و خودباوری و مدیریت تغییرات و بحرانهای سازمانی است .