این مطالعه به بررسی نقش روابط عمومی در ایجاد تصویر خدمات سلامت میپردازد. بیمارستانها نیاز به فعالیتهای روابط عمومی دارند تا آنها را از رقبا متمایز ساخته و ارتباطی دوطرفه بین جامعه و بیمارستان ایجاد کنند و تصویری زیبا از بیمارستان بسازند.
بررسی رضایت از ۲۶۴ بیمار انجام شد که خدمات بهداشتی در بیمارستان دانشگاه مالتپه دریافت کردهاند.
پژوهش بر معاینات بیمارستان، مراقبت، غذا و خدمات فیزیکی؛ ادب و رفتار دکتر و پرستار نسبت به بیماران و بستگان بیمار متمرکز بود. معاینه، بررسی، عملیات تعویض ملافه و تخلیه زبالهها همه موردبررسی قرار گرفتند.
روابط عمومی بهعنوان فعالیت در داخل و خارج از بیمارستان تلقی شد. موضوع دیگر آن مطالعه میزان توصیه برای ادامه دادن خدمات بهداشتی بیمارستان به بیماران آیندهنگر و دنبال درمان بود.